Kehamilan & GLA Complex

GLA Complex membantu untuk hamil

Kali ini mari kita berkongsi mengenai salah satu petua/ramuan yg dpt membantu untuk menyuburkan diri dan bersedia juga membantu untuk kehamilan - Shaklee GLA Complex

Bagaimana GLA Complex membantu hamil?

GLA (gamma linolenic acid) adalah lemak istimewa (essential fatty acid) yg berfungsi:-

  • membantu melegakan sindrom pra haid (PMS) spt senggugut, juga breast pain
  • membantu meningkatkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan
  • menguatkan imuniti tubuh
  • menurunkan kolesterol
  • membantu menurunkan tekanan darah
  • menghalang migrain & pening kepala

GLA berfungsi utama salah satunya ialah membantu golongan wanita dlm menghasilkan cecair/lendir serviks yg subur & berkualiti --> lendir yg tidak terlalu cair & bewarna spt putih telur. Secara normalnya, sekali dlm sebulan kita para wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu iaitu sebagai petanda di waktu subur. GLA amat membantu dlm pghasilan lendir serviks yg subur ini. Kehadiran cecair yg berkualiti ini amat membantu sepanjang proses persenyawaan.

Oleh sebab itu, bagi para wanita di luar sana yg masih belum berjaya untuk hamil, dan masih dlm usaha untuk itu, salah satu caranya ialah mari kita cuba check kesihatan lendir serviks kita. Cecair yg subur normally lendir sihat putih spt putih telur, namun jika lendir itu tebal & kering, atau warnanya ke arah gelap kecoklatan maka itu tandanya kurang berkualiti dan itu boleh menghalang persenyawaan.
Jadi, penting ya bg kita para wanita untuk mengenali kesihatan ‘cecair kesuburan’ kita ini. Amalan banyak minum air sekurangnya 8 gelas sehari dan pengambilan GLA Complex bakal membantu menghasilkan lebih banyak cecair serviks tersebut.

In sya Allah, cadangan Shaklee ini satu USAHA, namun tetap jgn lupa utk sentiasa berdoa kpd Yang Maha Berkuasa.

p/s GLA complex membantu mereka yg kurang subur, bg yg normal, GLA akan membantu dlm pelbagai lagi kebaikan yg lain untuk kaum wanita ^__^ Klik Shaklee GLA utk bacaan tambahan.


Jika anda berminat untuk mencuba, sila hubungi saya call, sms atau whatsapp ke 0193306849 ya! ^__^

PERINGATAN! Jika sudah berjaya mendapat result positif, pengambilan GLA Complex perlu dihentikan sewantu hamil kerana ia mungkin boleh menyebabkan kontraksi awal yg bahaya kpd janin dalam kandungan.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sebarang pertanyaan, jangan malu2! call/sms/whatsapp Mom Ikha 0193306849
atau email ke momikhasogood@gmail.com
Diri sihat, keluarga ceria, hidup berkualiti!

No comments:

Post a Comment

Sharing is loving & caring! ^__^ THANKS!

Diri sihat, keluarga ceria, hidup berkualiti.