Diabetes & Shaklee

Shaklee untuk penghidap Kencing manis/diabetes

Diabetes berlaku apabila terdapat kadar gula yang berlebihan dalam peredaran darah. Ini terjadi disebabkan badan kekurangan hormon yg dipanggil insulin (dihasilkan oleh pankreas) yg diperlukan untuk menukar gula kepada tenaga di dalam badan.

Drpd makanan, badan mengeluarkan tenaga untuk menjalankan tugas harian - makanan berkanji dan bergula (makanan karbohidrat) ditukar kepada glukos (gula) dan ia digunakan oleh badan untuk menghasilkan tenaga. Glukos adalah punca utama yg memberi tenaga.

Secara normal, insulin membantu gula (glukos) dalam darah untuk memasuki sel-sel badan untuk ditukarkan kepada tenaga. Bagi orang yang mengidap penyakit kencing manis, organ pankreas tidak dapat menghasilkan hormon insulin dengan secukupnya mengakibatkan glukos (gula) tidak dapat memasuki sel-sel badan menyebabkan kadar gula dalam peredaran darah menjadi tinggi. Gula yg berlebihan akan disingkirkan melalui air kencing dan inilah sebabnya penyakit ini dikenali sebagai kencing manis. Tanpa insulin, sel-sel badan tidak menerima bekalan glukos, walaupun kadarnya amat tinggi dalam peredaran darah. Ini menyebabkan badan juga kekurangan tenaga.

Saranan diabetes bersama Shaklee:-


  • GLA Complex - membawa kesan positif pada diabetes neuropathy
  • B-Complex - terlibat dlm metabolisma gula & pembebasan tenaga
  • Alfalfa Complex - membantu menstabilkan gula dlm darah
  • Zinc - membantu penghasilan insulin & pemulihan luka
  • OsteMatrix - membekal Magnesium, kerana Mg yg rendah menyumbang kpd diabetes
  • Vita-LEA - membantu mengimbangi multivitamin & multimineral basic dlm badan untuk pemulihan
  • Vita-C - kukuhkan kapilari & saluran darah, juga membantu memulihkan kelemahan badan

Trial pack untuk bekalan sebulan ada disediakan untuk anda mencuba dan lihat keberkesanan saranan Shaklee untuk diabetes. Hubungi saya untuk keterangan lanjut ya. Sabda Rasulullah, perut punca segala penyakit, jadi marilah kita pastikan makan makanan yang baik, halal dan berkhasiat.

**PERINGATAN: Minta nasihat doktor sebelum anda mengambil suplemen tambahan jika anda ada mengambil ubat/suntikan insulin kerana mungkin ada vitamin/mineral yg mempunyai tindakbalas terhadap ubat-ubatan.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sebarang pertanyaan, jangan malu2! Hubungi Mom Ikha 0193306849
atau email ke momikhasogood@gmail.com
Diri sihat, keluarga ceria, hidup berkualiti!

No comments:

Post a Comment

Sharing is loving & caring! ^__^ THANKS!

Diri sihat, keluarga ceria, hidup berkualiti.