Shaklee Set J (Pregnancy) Trimester 1

Suplemen untuk Ibu Hamil (Trimester1)

Kehamilan adalah berita yg selalunya pasti menggembirakan pasangan suami isteri apatah lagi jika hamil anak yg pertama. Rezeki Allah bak kata semua orang. Namun, kerisauan dan pertanyaan yg menyusul selepas itu ialah antaranya:-

"Nak kena jaga pemakanan ni? tapi macam mana yer untuk pemakanan yg baik?" atau

"Baby nk membesar dgn sihat kena amik suplemen, yg mana bagus ni?"

"Macam mana nk pastikan vitamin cukup sepanjang hamil?"

Apakah makanan seimbang yang sesuai sewaktu hamil?

Sejak di awal proses kehamilan, sebaiknya ibu hamil perlu menjaga kualiti dan kuantiti makanan yang diambil sepanjang kehamilan. Dan perlu ketahui juga bahawa ibu hamil memerlukan tambahan kalori, protein, vitamin, dan mineral. Kenapa? Ia adalah untuk kesihatan tumbesaran baby dan juga ibu itu sendiri.
Dan, jawapan untuk semua persoalan di atas ialah terdapat di dalam Shaklee Set J-1 (Trimester 1) ini yg terdiri daripada:-
  • Vita-Lea
  • B-Complex
  • Vita-C
  • Ostematrix
Untuk kebaikan Vita-Lea + B Complex + Vita C sila lawati Shaklee Set Basic/Optimum yg sudah terkenal set terbaik sebagai bekalan asas lengkap harian untuk kesihatan seisi keluarga.

Vita-Lea adalah multivitamin dan multimineral yg sudah cukup sebagai pembekal kepada Vitamin A dan Vitamin K yg diperlukan semasa hamil.

Vitamin B-Complex mengandungi lengkap 8 vitamin B dan  termasuk juga Asid Folic. Kesemua vitamin B lengkap ini amat penting untuk pembentukan dan penjagaan saraf, otot dan otak untuk ibu dan baby dalam kandungan. Selain itu vitamin B sememangnya sebagai pembekal tenaga tambahan kpd badan dgn menukar makanan kepada tenaga =)

Vita-C pula membantu menguatkan sistem imun badan dan juga dapat mencegah komplikasi semasa kehamilan terhadap ibu dan baby, di samping membantu menyihatkan baby dalam proses tumbesaran dalam kandungan.

OsteMatrix pula sememangnya penting sebagai pembekal Calcium, Magnesium dan Vitamin D yg amat diperlukan di waktu kehamilan.Dan untuk kebaikan OsteMatrix pula sila baca di Shaklee Set OsteMatrix/Calcium.

Jadi, tak perlu ragu lagi. Mencuba yg terbaik adalah yg terbaik. Untuk jimat kos tapi dpt yg terbaik seperti set trimester 1 ini sila hubungi saya tau!

Untuk bacaan lebih, lawati Kehamilan bersama Shaklee =) Tunggu next post untuk Set suplemen untuk ibu hamil trimester 2 & 3 ya.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sebarang pertanyaan, jangan malu2! Hubungi Mom Ikha 0193306849
atau email ke momikhasogood@gmail.com
Diri sihat, keluarga ceria, hidup berkualiti!

No comments:

Post a Comment

Sharing is loving & caring! ^__^ THANKS!

Diri sihat, keluarga ceria, hidup berkualiti.